/Files/images/fzkultura/DSC00569.JPG

СИСТЕМА

фізкультурно-оздоровчої роботи

з використанням

здоров’язберігаючих технологій

Білоцерківського закладу дошкільної освіти № 9 «ТОПОЛИНКА»

Білоцерківської міської ради Київської області

на 2023 – 2024 н.р.

РЕЖИМ

1. Режим роботи, обумовлений Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

2. Забезпечення оптимального рухового режиму протягом дня у всіх вікових групах.

3. Диференційований підхід до режиму дня з урахуванням стану здоров’я дітей.

ХАРЧУВАННЯ

1. Забезпечення оптимальної калорійності збалансованого харчування через перспективне сезонне меню.

2. Організація 3-разового харчування.

3. Вітамінізація їжі.

4. Вчити дітей розуміти роль раціонального харчування, дотримуватись гігієни під час приймання їжі,формувати культурно-гігієнічні навички.

5. Широке використання лікувальних можливостей часнику, цибулі.

6. Контроль за харчуванням дітей.

ФІЗВИХОВАННЯ

1. Систематичне проведення різноманітних форм фізичного виховання.

2. Пошук нових ефективних форм фізвиховання.

3. Широке застосування оздоровчих заходів: самомасаж, дихальна гімнастика, попередження плоскостопості та порушення постави, аромотерапія.

ЗБЕРЕЖЕННЯ ДИТЯЧОЇ ПСИХИКИ

1. Створення психологічного комфорту під час перебування дітей в дошкільному закладі.

2. Проведення психогімнастики.

ЗАГАРТУВАННЯ

1. Загартування повітрям (під час проведення ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, перебування на свіжому повітрі).

2. Загартування водою (умивання обличчя, миття рук до ліктя, полоскання горла).

3. Загартування сонцем (під час прогулянок).

4. Ходьба босоніж (після сну, під час ранкової гімнастики, гімнастики пробудження) – 5-10 хвилин.

5. Перебування у приміщенні в полегшеному одязі.

ЛІКУВАЛЬНО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

1. Виявлення стану здоров’я і фізкультурної групи кожної дитини (на початку року).

2. Регулярний медичний контроль за станом здоров’я дітей.

3. Виховання у дітей позитивного ставлення до антропометрії, медичних обстежень, профілактичних щеплень.

4. Дотримання адаптаційного періоду після перенесеної хвороби та при вступі в ЗДО

5. Щоквартальний аналіз захворюваності по групах.

6. Щоквартально порівнювати індекс здоров’я по групах.

7. Не допускати переохолодження дитячого організму та його перегріву. З цією метою слідкувати за відповідністю одягу порі року, послідовністю одягання та роздягання дітей.

8. Налагодити чітку лікувально-оздоровчу роботу по таких аспектах:

· самомасаж (профілактичний – на період піку інфекційних хвороб, повсякденний – на підвищення загального тонусу);

· лікувальна фізкультура (на попередження плоскостопості, порушення постави, дихальна оздоровча гімнастика);

· аромотерапія (періодичні 3-тижневі курси використання подушок з травами) – за погодженням батьків;

· полоскання горла (1-тижневі курси содовим розчином) з обліком у зошиті;

· пиття води з медом натщесерце за згодою батьків;

· проведення елементів психогімнастики з метою корекції емоційного стану дітей.

ВАЛЕОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

1. Формування елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров’я людини (дитини) та вплив довкілля, суспільства і надбань народної медицини на його зміцнення.

2. Формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров’я дітей.

3. Виховання у дітей інтересу до зміцнення свого здоров’я, здоров’я батьків, бажання вести здоровий спосіб життя.

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

1. Створення екологічно обґрунтованих умов для організації ігрової, трудової, навчальної та іншої діяльності дітей.

2. Розвиток естетичного відчуття світу природи.

3. Суб’єктивізація стосунків з ним.

4. Засвоєння елементів екологічної культури (історія, державність, народна медицина свого краю тощо).

5. Розвиток уявлень про взаємозв’язки у природі.

6. Засвоєння перлин народної мудрості про дбайливе ставлення до природного оточення.

7. Виховання любові до природи, бажання піклуватися про рослини і тварин, різко негативне ставлення до їх знищення.

8. Стимулювання допитливості та зацікавленості у пізнанні природи.

9. Формування навичок культурної поведінки у довкіллі.

РОБОТА З БАТЬКАМИ

1. Анкетування батьків з метою виявлення їхньої думки щодо організації оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу.

2. Ознайомлення батьків з формами роботи з оздоровлення в умовах дошкільного закладу.

3. Проведення бесід, консультацій з даного питання.

4. Проведення пропаганди серед батьків щодо профілактики захворювань, організації здорового способу життя.

5. Посильна участь батьків в організації оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу.

Форми фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО

Організаційні форми роботи

Вікові групи

Час проведення, тривалість

1.

Фізкультурні заняття (тривалість занять на прогулянках така сама, як і занять у залі)

Всі

За розкладом

Раннього віку

15 хвилин

Молодшого віку

15-20 хвилин

Середнього віку

20-25 хвилин

Старшого віку

25-30 хвилин

2.

Ранкова гімнастика – вільний доступ свіжого повітря, раціональний одяг дітей, достатність фізичних навантажень

Всі

За розкладом

Раннього віку

4-5 хвилин

Молодшого віку

5-6 хвилин

Середнього віку

6-8 хвилин

Старшого віку

8-10 хвилин

3.

Гімнастика після денного сну

Всі

За розкладом

Раннього віку

6 хвилин

Молодшого віку

7 хвилин

Середнього віку

8 хвилин

Старшого віку

9 хвилин

4.

Фізкультурні хвилинки

Середнього віку

1-2 хвилини, 3-4 вправи по 4-5 разів

Старшого віку

1-2 хвилини, 3-4 вправи по 5-6 разів

5.

Фізкультурні паузи (динамічні перерви)

Всі

Між заняттями ,

10 хвилин

6.

Загартувальні й лікувально - профілактичні процедури.

Всі

Згідно з режимом дня

7.

Заняття з фізичними вправами на прогулянках

Всі

І половина дня, коли немає фізкультурних занять

8.

Фізкультурні свята

(2-3 на рік)

І-ІІ половина дня

Середнього віку

40-50 хвилин

Старшого віку

50-60 хвилин

9.

Фізкультурні розваги

(1-2 рази на місяць)

Всі

ІІ половина дня

Раннього віку

15-20 хвилин

Молодшого віку

20-25 хвилин

Середнього віку

25-30 хвилин

Старшого віку

30-40 хвилин

10.

Походи за межі закладу освіти

(дитячий туризм)

Молодшого віку

15-20 хвилин в один бік

Середнього віку

20-25 хвилин в один бік

Старшого віку

25-30 хвилин в один бік

11.

Рухливі ігри

Всі

Щодня 5-6 ігор, у теплий сезон 6-7 ігор

Вранці: 1-2 гри малої і середньої рухливості.

На прогулянках: 2-3 гри малої, середньої та високої рухливості.

Ввечері: 1-2 гри середньої та малої рухливості

12.

Самостійна рухова діяльність

Всі

Вільні від занять години

13.

Дні здоров’я (1 раз на місяць)

Всі

День визначений за розкладом

14.

Тижні здоров’я

(проводяться щоквартально в канікулярні періоди, програма розраховується на кілька днів)

Всі

Осінь, зима, весна, літо

15.

Індивідуальна робота з фізичного виховання

(індивідуально або підгрупою 2-4 дітей)

Всі

Щодня у вільні від занять години

Кiлькiсть переглядiв: 283

Коментарi